Messerschmitt Me-410 1/32

Letov Š – 1 (Šmolík) 1/32
03/05/2016
Catalina PBY5A 1/32
03/05/2016

Messerschmitt Me-410 1/32

Messerschmitt Me 410 Hornisse (sršeň) byl německý stíhací letoun, vyvinutý jako další následník typu Bf 110.Letoun vycházel z nepovedeného typu Me 210, ale na rozdíl od něj měl silnější motory a delší trup. První stroje se k jednotkám dostaly v lednu 1943, kde nahrazovaly hlavně typy Do 217. Poprvé byly použity nad Anglií jako noční stíhače, poté sloužily ve středomoří a na východní frontě. Od roku 1944 začaly nahrazovat stroje Bf 110 v jednotkách Zerstörer, které byly určeny k obraně Německa před spojeneckými bombardéry.Průzkumná verze měla kamery v pumovnici a žádnou výzbroj. Verze Me 410 A-1 sloužila jako bitevní letoun i lehký bombardér a verze A-1/U4 byla vyzbrojena 50mm kanónem. Od roku 1944 se používala výzbroj 210mm raket a některé typy měly v pumovnici šestihlavňovou raketnici. Celkově stroj svého předchůdce Bf 110 nijak zvlášť nepřekonal a tak byla výroba roku 1944 ukončena, celkem vzniklo přes 1 100 kusů. Zajímavě byly řešeny kanony na boku trupu - dotykové přerušovače přerušily střelbu v okamžiku, kdy hlavně mířily na některou z částí trupu...

Letov Š – 1 (Šmolík) 1/32
03/05/2016
Catalina PBY5A 1/32
03/05/2016

Messerschmitt Me-410 1/32

The Messerschmitt Me 410 Hornisse ("Hornet") was a German heavy fighter and Schnellbomber used by the Luftwaffe during World War II. Though essentially a straightforward modification of the Me 210, it was designated the Me 410 to avoid association with its notoriously flawed predecessor.Development of the Me 210 had been underway since 1939, but the aircraft proved extremely unstable and was never considered for full-scale production. Modifications to the layout produced the Me 210C and 210D, which proved somewhat superior. As studies progressed on the Me 210D, it was instead decided to introduce a "new" model, the Me 410...