Warhawk P-40 1/18
03/05/2016N1K1 Kyofu 1/18
03/05/2016
Messerschmitt Me 163 Komet bylo německé stíhací letadlo používané během druhé světové války a prvním operačně nasazeným bezocasým letounem poháněným raketovým motorem. Jednalo se o jednu z nejpozoruhodnějších leteckých konstrukcí druhé světové války.Továrna Walter vyvíjela od roku 1936 nový raketový motor R I-203 o tahu 4 kN, který byl zamýšlen jako pohonná jednotka pro Heinkel He 176. Vedením vývoje byl pověřen Dr. A. Baeumker. Po tom, co na základě testování zjistili, že nová pohonná jednotka bude nejlepších výsledků dosahovat v bezocasém letadle, svěřili návrh nového letadla profesorovi A. Lippischovi, který se této oblasti věnoval od dvacátých let 20. století. Na základě jeho návrhu vzniklo v roce 1939 letadlo DFS 194. Později však profesor Lippisch přešel do konstrukční firmy 'Messerschmitt AG' a jeho letadlo bylo přeznačeno na Me 163. Práce na prvním prototypu byly zahájeny v létě 1940 a výzkum probíhal ve výzkumném středisku Peenemünde, kde se nacházelo středisko německého raketového programu. Tam byl do Me 163 zabudovaný motor R I-203 a s tímto pohonem dosáhl později rychlosti 550 km/h.
Warhawk P-40 1/18
03/05/2016N1K1 Kyofu 1/18
03/05/2016
The Messerschmitt Me 163 Komet, designed by Alexander Lippisch, was a German rocket-powered fighter aircraft. It is the only rocket-powered fighter aircraft ever to have been operational. Its design was revolutionary, and the Me 163 was capable of performance unrivaled at the time. German test pilot Heini Dittmar in early July 1944 reached 1,130 km/h (700 mph), not broken in terms of absolute speed until November 1947[citation needed]. Over 300 aircraft were built; however, the Komet proved ineffective as a fighter, having been responsible for the destruction of only about nine Allied aircraft (16 air victories for 10 losses, according to other sources)...