Warhawk P-40 1/18

Bf-109G 1/18
03/05/2016
Me – 163B Comet 1/24
03/05/2016

Warhawk P-40 1/18

Americký letoun P-40 (tovární označení Hawk 81) byl přímým nástupcem letounu Curtiss P-36 Hawk, ze kterého konstrukčně velmi vycházel. Prakticky se jednalo týž drak, opatřený novým kapalinou chlazeným řadovým dvanáctiválcem Allison V-1710-33 (tovární označení V-1710-C15), na rozdíl od původního hvězdicového motoru Wright. Tato modifikace výrazně změnila siluetu i letové vlastnosti letadla. Jeho konstrukce byla již poměrně zastaralá, ale protože v roce 1939 byl okamžitě k dispozici, získala firma Curtiss od armádního letectva (USAAC) objednávku na sériovou výrobu. Letouny si objednala také Francie, ale dříve, než dorazily do Evropy, francouzská armáda kapitulovala. Proto si je převzala Velká Británie, která je zařadila do výzbroje pod názvy Tomahawk I, IA a IIA.

Bf-109G 1/18
03/05/2016
Me – 163B Comet 1/24
03/05/2016

Warhawk P-40 1/18

The Curtiss P-40 Warhawk was an American single-engined, single-seat, all-metal fighter and ground-attack aircraft that first flew in 1938. The P-40 design was a modification of the previous Curtiss P-36 Hawk which reduced development time and enabled a rapid entry into production and operational service. The Warhawk was used by most Allied powers during World War II, and remained in frontline service until the end of the war. It was the third most-produced American fighter, after the P-51 and P-47; by November 1944, when production of the P-40 ceased, 13,738 had been built, all at Curtiss-Wright Corporation's main production facilities at Buffalo, New York.